jak nazwać firmę

Czasami na forach społecznościowych pojawia się pytanie od osoby, która zakłada swój własny biznes, jak ma nazwać swoją firmę? Coraz więcej osób doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromną rolę odgrywa nazwa w życiu firmy. Usługa wymyślania nazwy jest odpłatna, bardzo często wymaga przeanalizowania całej koncepcji i wielogodzinnych rozmów.

Charakterystyka i wartości firmy

Czasami właściciel doskonale wie, co chce robić i jakie wartości ma jego przyszła firma. Ciężko jednak przenieść te myśli na papier. Dlatego też osoba z agencji reklamowej może zdecydować o wielogodzinnych rozmowach z właścicielem, zamiast po prostu przeczytać przesłane przez niego informacje. Wszystko zależy od stylu pracy. Wymyślanie nazwy to usługa marketingowa. Agencja reklamowa proponuje kilka nazw i dokładnie uzasadnia każdą propozycję. Nie da się wymyślić nazwy w 5 minut. Jeśli ktoś próbuje to zrobić, to absolutnie nie można zagwarantować sukcesu tego działania. Często nazwa powstaje po wielu dniach rozmyślania i analizowania danej sytuacji. Na stworzenie konkretnej nazwy ma wpływ wiele czynników, na przykład wiek docelowych klientów, to, z jakiego środowiska się wywodzą, czy są anglojęzyczni, czy zrozumieją nazwę po angielsku, czy też musi być ona polska.

Inne kwestie marketingowe

Trzeba także dokładnie sprawdzić aspekty prawne. Nazwa nie może być przecież zastrzeżona przez kogoś innego. Jeżeli tak się stanie, trzeba szybko wymyślić nową nazwę, ponieważ absolutnie nie można sobie pozwolić na plagiat. Wymyślenie nazwy to dopiero pierwszy krok. Wokół tej nazwy trzeba zbudować całą historię firmy. Coraz częściej małe przedsiębiorstwa inwestują w markę osobistą. Promowane jest imię i nazwisko właściciela. W ten sposób marka jest zapamiętana, niepowtarzalna. Imię i nazwisko bardzo definiuje człowieka. Nazwa firmy to dokładnie to samo co imię i nazwisko u człowieka. Bardzo często można spotkać się z tym, że ktoś zamyka twoją firmę i otwiera bardzo podobną działalność pod inną nazwą. Eksperci zgadzają się z tym, że na przykład nie można zostawić tej samej nazwy w restauracji, która upadła. Klienci już zawsze będą negatywnie kojarzyć tę nazwę. Nie można zagwarantować tego, że firma odniesie sukces, tylko, jeżeli będzie miała idealnie dobraną nazwę. Piękna nazwa, idealnie dobrana do charakterystyki firmy, może być jednak elementem, który przyczyni się do sukcesu. Dlatego też nie warto oszczędzać na wyborze agencji reklamowej, która specjalizuje się w wymyślaniu nazw firm. Jak nazwać firmę? Tak, aby nie wstydzić się tego po latach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *