O stronie

„Muszę przyznać, że zawsze bardziej podobały mi się złe filmy niż te dobre. Ponieważ kiedy jakiś film jest piękny, to jest skończony. Nie trzeba mu jakkolwiek pomagać, nie można z nim nic zrobić. Kino gorzej zrealizowane i nie wyrażające się w pełni bywa bardziej interesujące i bardziej prowokacyjne od tego, które uchodzi za perfekcyjne.”

Sergio Leone, 1984

„Pełniąc funkcje reżysera, producenta, szefa studia filmowego i mentora stale tworzyłem filmy definiowane jako kino kultowe, czy były to horrory gotyckie czy filmy gangsterskie, biker movie czy blaxploitation, women in peril czy women in prison. Tym, co przyciąga mnie do takich rodzajów filmu jest fakt, że mogą być bardziej eksperymentalne i odważniejsze od wysokobudżetowych produkcji wielkich studiów, które bardzo często są ograniczane bezpieczeństwem ekonomicznym, dyktatem biznesu i poprawnością polityczną. I te właśnie ciasne punkty widzenia są przez kino kultowe naświetlane, deprecjonowane i obalane. Jeśli oznacza to, że kino kultowe powinno być określane jako buntownicze, to mogę tylko powiedzieć, że zawsze inspirowałem się ideami kontrkultury i próbowałem łączyć rozrywkę z treściami wywrotowymi.”

Roger Corman, 2007

„W 1989 roku Jim Jarmusch zaprezentował Mystery Train i powiedział <<Kocham Ozu, Bressona, Dreyera, ale też filmy klasy B>>. W tamtych czasach było to dość radykalne stwierdzenie. A potem, w 1992 roku, pojawił się Tarantino i ten sposób myślenia zaczął być akceptowalny na szerszym polu. Myślę, że to wspaniałe, iż mógł powiedzieć <<Kocham Godarda i grindhouse>>. Sądzę, że wielu krytyków jego czasów zaczęło przyglądać się włoskiemu horrorowi czy kinu grindhouse’owemu, w tym nawet sexploitation, i zdawać sobie sprawę, że to nie wszystko śmieci. To idea podążania różnymi tropami. To sposób, by utrzymać żywotność kultury filmu i muzyki – a wszyscy jesteśmy jej częścią.”

Peter Strickland, 2015